Coloris
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Coloris

The world of warmth, becomes the world of cold. Our souls are the only ones who can save it.
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Ik... uuhm.. Tja :/

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Lady Anabelle

Lady Anabelle


Aantal berichten : 19

Personage Profiel
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 23
Partner: I'm still looking for you! ~

Ik... uuhm.. Tja :/ Empty
BerichtOnderwerp: Ik... uuhm.. Tja :/   Ik... uuhm.. Tja :/ Emptyza dec 11, 2010 2:30 am

Eigenlijk wil ik het toch gewoon kwijt;
Citaat vanuit de regels:
-Verder is het belangrijk een paar dingen te weten als je een locatie of situatie wilt plaatsen etc.

Als ik eerlijk ben vind ik toch een beetje raar en onhandig. Ik bedoel, ik snap dat je moet uitleggen/vertellen hoe de omgeving in elkaar zit. Maar is dat niet juist de bedoeling van een gewone begin post. Langzamerhand, tussen de handelingen van je karakter door vertellen hoe de omgeving in elkaar zit en nog wat fantasie over laten aan de gene die besluit op jou topic te reageren? Dit is de eerste site waar ik een begin stukje moet zetten met een beschrijving hoeveel mensen erbij mogen, hoeveel zinnen en hoe de gehele omgeving eruit ziet. Persoonlijk vind ik dit nogal onhandig... maar kan ook aan mij liggen?
Ik wilde dit gewoon even ter discussie gooien, en vragen waarom de maker(s) van de site hiervoor gekozen hebben. Natuurlijk zal ik me eraan houden, ben de slechtste niet ^^, maar vind het gewoon nogal onhandig.

Groetjes, señora Anabelle
Terug naar boven Ga naar beneden
Mao

Mao


Aantal berichten : 12

Personage Profiel
Geslacht: Man
Leeftijd: 25 jaar
Partner: Fwahahaha! EL OOW EL.

Ik... uuhm.. Tja :/ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik... uuhm.. Tja :/   Ik... uuhm.. Tja :/ Emptyza dec 11, 2010 2:48 am

Zal ik ook maar eens even mijn mening laten weten? Allee dat doe ik gewoon.
Onhandig vind ik het niet echt bepaald, het is toch wel even wennen.
Want dit is ook de eerste keer voor mij dat je allereerst een beginstukje neer moet kwakken.
Onnodig vind ik misschien een beter woord se; waar je bent, hoe het eruit ziet en overige informatie over het gebied beschrijven de meesten gewoon in hun beginpost. Zoals bovenstaande mieptante hier zegt. Wie en hoeveel er mogen posten vind ik dan nog begrijpelijk om bovenaan te zetten. Doel er niet mee dat ik zie dat het veranderd wordt, dat hoeft dan ook weer niet. Maar sluit me bij Anna aan en wilde het even kwijt.

Love <3,

Monsieur Mao
Terug naar boven Ga naar beneden
http://staracademy.forumtwilight.com/
Riley

Riley


Aantal berichten : 50

Personage Profiel
Geslacht: Man
Leeftijd: 17
Partner: -

Ik... uuhm.. Tja :/ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik... uuhm.. Tja :/   Ik... uuhm.. Tja :/ Emptyza dec 11, 2010 2:51 pm

Ik ben het gewent en vind het juist prettiger.
Juist het fijne is dat de plek beschreven is, daar kan je altijd iets aan toevoegen als je wilt.
Ook kan je zo beter beslissen waar je je personage kunt laten posten.
Het aantal mensen is fijn omdat het dan af en toe niet te druk word.
Zo vind ik het namelijk iritant als ik met een of meerdere personages met iets bezig bent en een iemand die er niks mee te maken heeft komt langs.
Dat gebeurt minder snel zo.

Juist als die 2 dingen er niet zouden zijn zou ik heel verward zijn.
(:
Terug naar boven Ga naar beneden
Ave

Ave


Aantal berichten : 123

Personage Profiel
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 16
Partner: Nog geen.

Ik... uuhm.. Tja :/ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik... uuhm.. Tja :/   Ik... uuhm.. Tja :/ Emptyza dec 11, 2010 11:23 pm

We hebben dit gedaan omdat, we, of in iedergeval ik het gewend ben, en het wel fijn vind om wat "duidelijkheid" te hebben. Op deze manier kan de eerste persoon ook alleen een algemene omschrijving geven, zoals, even kijken... Als je zegt: "het plein van ..." en daarna als beschrijving geeft "op het plein zijn er veel kraampjes en vaak is het er druk. Op veel plekken zijn er straatartiesten, en je moet oppassen dat de zakkenrollers je geld niet stelen". (Niet op de triestheid letten, het is een voorbeeld.) Dan kan de volgende die post zeggen: "... liep over het plein, en keek naar de vlaggen die erboven hingen, en naar de gekleurde doeken van de kraampjes. Op het moment was het er rustiger dan gewoonlijk, en ... liep naar een van de straatartiesten om even te kijken wat 'ie deed." Zo kan diegene zelf beslissen hoe hij het verder wil inrichten. Alsof je een tekening in zwart wit schetst, en daarna anderen hem in laat kleuren, en hem preciezer laat maken.
Dus, nou ja, ik hoop dat je nu een beetje begrijpt waarom we het gedaan hebben, en dat je het niet al te vervelend vindt om te doen ;D.
Terug naar boven Ga naar beneden
Chastyne

Chastyne


Aantal berichten : 51

Personage Profiel
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 17 jaar
Partner: Don't even try to get my heart!

Ik... uuhm.. Tja :/ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik... uuhm.. Tja :/   Ik... uuhm.. Tja :/ Emptyzo dec 12, 2010 2:23 pm

Dat je wat over de omgeving moet vertellen betekent niet dat je het helemaal voor hoeft te kauwen. Gewoon wat belangrijke details en verder bepaal je het toch zelf? En als je iets beters weet open je gewoon een ander topic met jóu ideeën voor een omgeving. Voor sommige mensen is dit inderdaad wennen want ik heb ook reclame gemaakt op RPG's die deze manieren niet gebruiken maar het is simpel zat.
En om nogmaals op jou punt terug te komen. Als je een topic met een omgeving opent is het belangrijk dat er gewoon weer nieuwe mensen kunnen posten als de anderen klaar zijn zonder dat ze alle posts hoeven te lezen waarin staat hoe de omgeving precíes in elkaar zit.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.thecolorissouls.forumotion.com
Lady Anabelle

Lady Anabelle


Aantal berichten : 19

Personage Profiel
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 23
Partner: I'm still looking for you! ~

Ik... uuhm.. Tja :/ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik... uuhm.. Tja :/   Ik... uuhm.. Tja :/ Emptyzo dec 12, 2010 3:46 pm

Jeej, fijn dat jullie dit niet als irritant beschouwen :3. Dank je voor de reacties, nu begrijp ik wat meer hoe/waarom etc. het allemaal is gedaan. Kan af en toe nogal overnieuwschierig / koppig doen :3.
Natuurlijk zal ik me er gewoon aan houden
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Ik... uuhm.. Tja :/ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik... uuhm.. Tja :/   Ik... uuhm.. Tja :/ Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ik... uuhm.. Tja :/
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Coloris  :: Overig :: Ideeën-
Ga naar: